آیا تعویض لوله های آسیب دیده تنها راه رفع نشتی لوله است؟

تعویض لوله‌های آسیب دیده و قدیمی در خانه‌های بزرگ دو حمامه که دارای چندین اتاق هستند هزینه‌ی بسیار زیادی داشته و نیاز به ایجاد برش در دیوارها و کف‌ها دارد، بنابراین قطعاً هر شخصی قبل از اینکه این کار ضروری باشد آن را انجام نمی‌دهد. هرچند با پکیج دکتر پایپ، تعمیر آنها با استفاده از خمیر انعطاف پذیر و نوار فایبرگلاس که با رزین پلی اورتان اشباع شده و بر روی ناحیه‌ی آسیب دیده‌ی لوله قرار می‌گیرد، آسان است. سپس نوار و چسب محکم شده و یک لوله‌ی بی‌نقص ایجاد می‌کنند. این فرایند در بیشتر موارد معمولاً حدود یک ساعت طول می‌کشد.

اگر لوله‌ها و اتصالات خانه یا محل کار شما نشتی دارد و دسترسی به این لوله‌ها و تعویض آن‌ها مشکل و زمان‌بر است، نیازی به تعویض لوله‌ها نیست. محصول دکتر پایپ بهترین محصول از کشور کره جنوبی و با تکنولوژی روز آمریکا را عرضه می‌کند که از طریق آن می‌توانید بدون تعویض لوله‌ها، در مدتی بسیار کوتاه و با کمترین هزینه به سادگی جلوی نشتی لوله‌ها را بگیرید.

رفع نشتی

چرا تعویض لوله‌ها گزینه‌ی خوبی نیست؟


یک لوله‌ی شکسته را در نظر بگیرید که در زیر چندین متر خاک فشرده دفن شده است. بخصوص در صورتی که در محلی واقع شده باشد که دسترسی به آن دشوار است، برای مثال زیر ساختمان، یک باغ یا سازه‌هایی مانند جاده‌ها، راه‌ها یا دیوارهای نگهدارنده. در گذشته تنها یک گزینه وجود داشت و آن کندن زمین و تعویض لوله بود که صرفنظر از محل آن در بیشتر موارد بسیار دشوار بود. به لطف پیشرفت‌های جدید یک انتخاب دیگر وجود دارد: پکیج دکتر پایپ.

چرا پکیج دکتر پایپ بهتر از تعویض لوله است؟


برخی از مزایا و معایب تعویض لوله و تعمیر با پکیج دکتر پایپ در ادامه مورد بحث قرار می‌گیرند تا برای انتخاب بهترین روش به شما کمک کند.

هزینه‌های نصب

یکی از مشکلات اصلی در تعویض لوله این است که اجرای آن می‌تواند هزینه‌ی بسیار زیادی داشته باشد. حفر زمین و تعویض لوله می‌تواند پرهزینه باشد.

تعمیرات لوله‌ها یک گزینه‌ی بسیار مقرون به صرفه‌تر است. این روش نیاز به نیروی کار کمتری دارد زیرا سیستم لوله‌کشی نباید از زمین جدا شود. علاوه بر این، نیاز به صرف پول زیاد برای مصالح جدید نمی‌باشد و به علت استفاده از روشی با میزان تخریب کمتر کار بازسازی کمتری نیاز خواهد بود. ترمیم لوله کمتر تخریبی بوده و بنابراین مزاحمت برای همسایه‌ها به حداقل می‌رسد.

مزاحمت

nashtidrpipe2

هنگام انتخاب بین تعویض لوله و تعمیر لوله، نیاز به در نظر گرفتن تاثیر آن بر ساکنین ساختمان و همسایه‌ها نیز می‌باشد. حفر کردن زمین برای تعویض لوله‌ها بر روی ساکنین تاثیر می‌گذارد. این فرایند نه تنها کار بسیار بیشتری خواهد بود که نیاز به زمان قابل توجهی دارد بلکه خطرات ناشی از گودال‌ها و توده‌های آوار نیز وجود دارد.

تعمیرات لوله یک روش با مزاحمت کمتر در نظر گرفته می‌شود. جدا از اینکه فرایندی سریع‌تر است، بازسازی آسان‌تر بوده و مزاحمت برای سایرین به حداقل می‌رسد. این روش همچنین گزینه‌ی بی‌خطر نیز می‌باشد.

مدت زمان اجرا

حفر کردن زمین برای تعویض لوله‌ها می‌تواند چند هفته طول بکشد، در حالی که تعمیر لوله‌ها با دکتر پایپ می‌تواند در یک ساعت انجام شود. اگر در مورد عدم امکان استفاده از لوله‌ها برای مدت زمان طولانی نگرانی وجود داشته باشد، در این صورت ترمیم لوله گزینه‌ی بهتری خواهد بود. سریع‌تر بودن زمان تحویل نیز به کم نگه داشتن هزینه‌ها کمک می‌کند.

ماندگاری

حفاری برای دسترسی به لوله‌ها و تعویض آنها با لوله‌های جدید ماندگاری را تضمین می‌کند اما همانطور که ذکر شد می‌تواند فرایندی بسیار پر هزینه و زمان‌بر باشد.

امروزه بسیاری از شرکت‌ها تمایل به انجام تعمیر لوله با استفاده از خمیر دکتر پایپ را دارند. ویژگی این ماده این است که بعد از چسبیدن به لوله بسیار محکم می‌شود. پکیج دکتر پایپ همچنین مقاومت در برابر خوردگی را برای محافظت از لوله‌ها در برابر مواد شیمیایی فراهم می‌کند.

دکتر پایپ: روشی فوق‌العاده برای تعمیر لوله


nashtidrpipe4

دکتر پایپ روشی عالی را برای جلوگیری از نشت لوله‌ها بدون تعویض سیستم لوله‌کشی ارائه کرده است که باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌گردد. پکیج دکتر پایپ تولید شده در کشور کره جنوبی مطابق با  استاندارد ASTM کشور آمریکا است.

جهت آشنایی بیشتر با محصولات تعمیر نشتی دکتر پایپ و روش اجرای آن روی دکمه زیر کلیک کنید:

خمیر اپوکسی

مزایای دکتر پایپ

  • قابلیت استفاده در لوله‌های ساخته شده از مواد مختلف
  • قابلیت استفاده در لوله‌های صنعتی با فشار بالا
  • انعطاف پذیری و قابلیت استفاده در مکان‌های دور از دسترس
  • پکیج سبک، کم جا و قابل حمل
  • سهولت استفاده بدون نیاز به ابزار خاص
  • امکانات جانبی نظیر جلوگیری از لرزش لوله
  • قابلیت استفاده برای لوله‌های حامل انوع مواد و مقاوم در برابر ترکیبات هیدروکربن‌ها، مواد آلی و اسیدی، حلال‌ها و مواد شیمیایی، الکل‌ها و آب‌های ناخالص و شور

آیا تعویض لوله‌ها دیگر یک گزینه‌ی قابل اجرا نیست؟


در مواردی که لوله‌ها به شدت آسیب دیده باشند، تعویض آنها تنها گزینه‌ی ممکن می‌باشد. هرچند توصیه می‌شود که سیستم لوله‌کشی قبل از انتخاب سرویس مورد نظر بازرسی شود، زیرا در صورتی که امکان تعمیر وجود داشته باشد بسیار ارزان‌تر خواهد بود.

با مقایسه بین روش تعمیر لوله‌ها با دکتر پایپ و تعویض لوله‌ها، مشخص خواهد شد که تعمیر لوله گزینه‌ی ارجح می‌باشد؛ هرچند این امر لزوماً به این معنی نیست که حفاری دیگر یک گزینه‌ی قابل اجرا نمی‌باشد.

ویدیوی نحوه اجرای چسب نشتی گیر دکتر پایپ

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید