جلوگیری از نشتی لوله آب پلاستیکی و فلزی با نوار دکتر پایپ

نشتی لوله

دلایل نشتی لوله و راه حلی ساده برای رفع نشتی لوله آب پلاستیکی و فلزی | دکتر پایپ

گاهی اوقات شرایطی پیش می‌آید که برطرف ساختن نشتی لوله  ولو به صورت اقدامی موقتی ضرورت می‌یابد. یک روش این است که لوله ترکیده و نشت دهنده را ببرید و آن را با یک مفصل جدید تعویض کنید، اگر لوله دچار خوردگی و پوسیدگی شدید شده باشد حتما باید نسبت به بریدن و تعویض لوله مورد نظر اقدام نمود. نوار فایبرگلاس دکترپایپ از روش های دیگری است که علاوه بر مقرون به صرفه بودن، می توانید خیلی سریع اقدام به گرفتن دائمی نشتی لوله نمایید. اما نوار فایبرگلاس دکتر پایپ چیست؟

جلوگیری از نشتی آب لوله

آشنایی با نوار فایبرگلاس دکتر پایپ:

این محصول از جنس فایبر گلاس تقویت شده می باشد که با نوع خاصی از رزین پلی اورتان آغشته شده اند. این نوار ها جهت برطرف نمودن نشتی لوله ها و اتصالات در ابعاد و اندازه های گوناگون به کار می روند. همچنین کاربرد وسیعی در پوشش ضد خوردگی و جلوگیری از خوردگی لوله های صنعتی دارد. نوار فایبرگلاس دکتر پایپ، محصول مشترک آمریکا و کره جنوبی بوده که توسط شرکت mepa به صورت انحصاری به ایران وارد میشود.

از سال 2012 شرکت دکتر پایپ که در کره جنوبی مستقر است، تصمیم به گسترش حوزه فعالیت این محصول از بخش صنعتی به ساختمانی و تاسیسات نموده و هم اکنون این محصول در اندازه های مختلفی موجود است که برای برطرف ساختن نشتی انواع لوله های صنعتی و ساختمانی کاربرد دارد. در ابتدا این محصول با هدف تعمیر نشتی لوله های واقع در مکان های با دسترسی سخت ساخته شد و در نتیجه قیمت و هزینه آن زیاد بود. اما به مرور و با پیشرفت تکنولوژی، شرکت دکتر پایپ توانست هزینه های تولید را پایین آورده تا همگان بتوانند از این محصول جهت گرفتن نشتی و تعمیر لوله ها بهره مند شوند.

چسب برای نشتی لوله آب

کاربردهای دکتر پایپ در نشتی لوله

نوار فایبرگلاس دکتر پایپ از مواد سازگار با محیط زیست ساخته شده، و عموما برای تعمیر خطوط لوله ی نفت، گاز، آب و… استفاده می شود و چسبندگی فوق العاده ای به انواع لوله های فلزی، پلاستیکی، لاستیکی، pvc، مسی، فایبرگلاس، چوبی، بتنی، پلی استر و … دارد.

این محصول را میتوان برای تعمیر لوله های ترک خورده، شکسته، خورده شده، آسیب دیده به کار برد، و همچنین میتواند بر روی انواع اتصالات لوله، زانویی و لوله مستقیم مورد استفاده قرار گیرد.

نوار فایبرگلاسِ دکتر پایپ برای اجرا روی لوله های خیس و خشک مناسب است. همچنین میتوان آن را برای تعمیر لوله های زیر آب (آب شیرین یا شور) هم استفاده کرد.

علائم نشتی لوله آب

قبل از نشتی لوله

جلوگیری از نشتی لوله

بعد از نشتی لوله

اگر لوله‌ها و اتصالات خانه یا محل کار شما نشتی دارد و برای تعمیر آن‌ها زمان و بودجه کافی ندارید یا دسترسی به این لوله‌ها و تعویض آنها مشکل و زمان‌بر است، نیازی به تعویض لوله‌ها نیست. با نوار دکتر پایپ می‌توانید بدون نیاز به کمک دیگران، در مدتی بسیار کوتاه و با کمترین هزینه به سادگی جلوی نشتی لوله‌ را بگیرید. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره روش جدیدی که کارشناسان دکتر پایپ برای تعمیر نشتی لوله پیشنهاد می‌دهند، می‌توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:
شماره همراه: 09190884640

ویژگی‌های ضد خوردگی محصول

در چسب نشتی لوله ی دکتر پایپ از رزین پلی اورتان جهت چسباندن لایه‌های مختلف فایبر گلاس به یکدیگر و به سطح خارجی لوله‌ها استفاده شده است. پلی اورتان از جمله مواد شیمیایی است که مقاومت به خوردگی بسیار بالایی دارا می‌باشند. این ماده در سال‌های اخیر به عنوان پوشش ضد خوردگی سطوح در ابعاد وسیعی در آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است .

ویژگی‌های خاص پلی اوراتان

  •  مقاومت بالا در برابر عوامل خورنده محیطی و جوی
  •  چسبندگی فوق العاده بالا با انواع سطوع مختلف
  •  حفظ قابلیت انعطاف در دامنه وسیع دمایی
  •  غیر سمی و دارای تاییدیه مصرف در مجاورت آب آشامیدنی

تشخیص نشتی لوله آب

علت نشتی لوله‌


مهم‌ترین علت نشتی لوله‌ عبارتند  از:

  • تبدیل برنجی در لوله‌کشی پلاستیکی تحت فشار نشت می‌کند.
  • مدفون کردن لوله‌های پلاستیکی با خاک حاوی سنگریزه‌های تیز باعث سوراخ شدن و نشت لوله در آینده می‌شود.
  • رانندگی کردن روی لوله‌کشی که به خوبی با شن پوشانده نشده یا در عمق ایمن دفن نشده است، باعث نشت یا پیچ خوردن لوله‌ها می‌شود. حتی اگر لوله آب دفن شده نشت نکند، چنانچه لوله له شده باشد یا تاب برداشته باشد، جریان و فشار آب در ساختمان کاهش می‌یابد.
  • یخ زدن لوله: لوله‌های پلاستیکی بیشتر از لوله‌های فلزی در برابر یخ‌زدگی مقاوم هستند، اگر لوله حاوی آب باشد و در دمای بسیار پایین قرار بگیرد، لوله ترک می‌خورد یا می‌ترکد.
  • گرم شدن بیش از حد لوله‌های پلاستیکی هنگام لوله‌کشی تغییری شیمیایی را در پلاستیک ایجاد می‌کند، در نتیجه لوله شکننده می‌شود و در نزدیکی تبدیل ترک می‌خورد.
  • سفت کردن بیش از حد بخش‌های اتصال فلزی مانند بست لوله لاستیکی به ندرت باعث ترک خوردن یا تاب برداشتن لوله یا اتصالات می‌شود.
  • به حد کافی گرم نشدن لوله پلاستیکی حین اتصال مفصل باعث می‌شود لوله در صورت تحمیل نیرو بر بست یا اتصال ترک بخورد و بترکد.
  • به اندازه سفت نکردن بخش‌های اتصال فلزی ماند بست لوله لاستیکی غالباً باعث نشت آنی یا قریب‌الوقوع در اتصال لوله‌کشی می‌شود.
  • زنگ زدگی لوله های فولادی در اثر رطوبت

چسب نشتی گیر لوله

نشتی لوله و نحوه تعمیر با نوار فایبرگلاس دکتر پایپ


آیا این نوار برای جلوگیری از نشتی لوله pvc یا لوله آب پلاستیکی مناسب است؟ لوله فولادی چطور؟ اگر در لوله آب جوش در جریان باشد یا اینکه لوله حاوی نفت و گازوئیل باشد چه؟! این ها سوالات متدوالی است که درباره نوار دکتر پایپ پرسیده میشود. در واقع مهم نیست که لوله از چه جنسی است و یا اینکه قطر لوله چند اینچ است و چه سیالی درون لوله با چند بار فشار جریان دارد. تنها پارامتر مهم در استفاده از نوار نشتی گیر دکتر پایپ این است که اطراف لوله ی نشت کننده به اندازه کافی فضا جهت پیچانده این نوار به دور لوله فراهم باشد و زنگ زدگی لوله با سمباده برطرف شده باشد.

چگونگی جلوگیری از نشتی لوله با نوار دکتر پایپ

رفع نشتی لوله

ابتدا محل مورد نظر يا آسيب ديده را تميز كنيد (جهت گرفتن نشتی لوله، حتما محل بايد كاملا صاف و تميز باشد) و با سمباده، پستي و بلندي،پليسه و زنگ زدگي ها را رفع نماييد.

دستكشهاي مخصوص را به دست كرده و سپس نوار را از بسته بندي وكيوم خارج كنيد و داخل آب به مدت چند ثانيه (5 تا 10 ثانیه) ورز دهيد تا آب به تمام نواحي نوار نفوذ كند، نوار را از آب خارج كرده اندکی فشار دهيد تا آب اضافي خارج گردد. سپس از روي محل مورد نظر يا آسيب ديده شروع به بستن كنيد.

پس از 2 يا 3 دور متمايل به يك سمت پيچاندن را ادامه دهيد و برگرديد به قرينه طرف ديگر ( با اين كار مقاوم سازي را افزايش داده ايد) و كار بستن تمام ميشود.

پس از 5 تا 15 دقيقه بستگي به دماي محيط نوار خشك شده و كار به اتمام ميرسد.

نكته :

* در هر دور بستن حتما كمي نوار را بكشيد تا محكم تر بسته شود و بهتر است دور آخر را طوري تمام كنيد كه انتهاي نوار بر روي خود نوار قرار گيرد .

* در هنگام بستن اگر احساس چسبندگي روی دستكش كرديد ميتوانيد دست خود را داخل آب كرده و خيس نماييد و دوباره به بستن ادامه دهيد .


ویدیوی نحوه اجرای نوار نشتی لوله دکتر پایپ

هزینه


قیمت چسب نشتی لوله دکتر پایپ

معمولا برای گرفتن نشتی لوله آب پلاستیکی و فلزی ساختمانی،  1 تا 3 اینچ می باشد.

هزینه و قیمت نوار دکتر پایپ بستگی به قطر لوله مورد نظر دارد. برای هر قطر از لوله، باید سایز مناسب نوار را از جدول زیر انتخاب نمایید.

قیمت چسب نشتی دکتر پایپ

قیمت خمیر اپوکسی دکتر پایپ

خمیر اپوکسی برای نشتی لوله

همچنین خمیر اپوکسی دکتر پایپ نیز در دو سایزِ مختلف موجود است :

قیمت خمیر اپوکسی

سال‌ها تحقیق و پژوهش، پیشرفت و بازخورد مشتریان منجر به تولید محصولی بنام چسب دکتر پایپ شده است که مشکلات به وجود آمده در موقعیت‌ها و شرایط زیر را برطرف می‌سازد:
• دماها و فشار عملیاتی بالا بروند.
• مواد اسیدی و قلیایی مخرب ذخیره یا عمل‌آورده می‌شوند.
• آب، روغن و آلاینده‌های دیگری وجود داشته باشد.
• فرسودگی و خوردگی در بیرون یا داخل ایجاد شده است.

مرتبط: نشتی لوله شوفاژ، تشخیص نشتی لوله آب، چسب برای نشتی لوله اب، علائم نشتی لوله آب، جلوگیری از نشتی آب لوله، رفع نشتی لوله فاضلاب توکار، رفع نشتی لوله آب فلزی، رفع نشتی لوله فاضلاب بدون تخریب