تعمیر لوله با خمیر اپوکسی و نوار فایبرگلاس دکتر پایپ

تعمیر لوله‌ ها به روش‌های مختلفی انجام می‌شود، اما هر یک از این روش‌ها شامل محدودیت‌هایی نظیر سختی دسترسی به قسمت‌های داخلی یا خارجی لوله، زمان تعمیر طولانی و یا هزینه‌های هنگفت است.

تعمیر لوله

دکتر پایپ نماینده شرکت bl-tech کره جنوبی و دارای گواهی نامه استاندارد kwc، بهترین روش برای رفع نشتی لوله‌های تاسیسات ساختمان ارائه می‌دهد که در عین برطرف کردن نشتی لوله‌ها، نسبت به روش‌های مشابه به زمان و هزینه کمتری نیاز دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این محصول می‌توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

تعمیر لوله های صنعتی و ساختمانی | دکتر پایپ:

تعمیر لوله های صنعتی و ساختمانی با محصولات دکتر پایپ محصول مشترک آمریکا و کره، طرف قرارداد با کارخانجات و پتروشیمی های بزرگ کشور

  • کاهش هزینه های تعمیر لوله
  • خاصیت ضد خوردگی لوله های صنعتی
  • تعمیر انواع لوله های پلی اتیلن، استیل، گالوانیزه، چدن، پی وی سی (pvc)، فایبرگلاس و …
  • تعمیر لوله های پرفشار (تا 30bar)
  • با قابلیت تعمیر لوله، بدون قطع جریان(آنلاین)
  • تعمیر انواع سایز های لوله (از 1 اینچ تا بالاتر از 18 اینچ)
  • تعمیر دائمی لوله و بالا بردن عمر مفید لوله تا 15 سال
  • تعمیر سریع لوله با صرف زمان 10 دقیقه
  • افزایش مقاومت تنشی و شیمیایی لوله ها

تعمیر لوله ساختمانی

تعمیرات لوله

نوار فایبرگلاس دکترپایپ

نوار فایبرگلاس دکتر پایپ یک سیستم حرفه ای و کامل برای تعمیر لوله است. همچنین کاربرد وسیعی در پوشش ضد خوردگی و جلوگیری از خوردگی لوله های صنعتی دارد. استفاده از آن سریع و آسان بوده و به هیچ گونه ابزار و اندازه گیری احتیاج نیست. یک تعمیر لوله موفقیت آمیز تنها با صرف زمان ۳۰ دقیقه به دست می آید.

محصول کشور کره جنوبی

تحت لیسانس آمریکا

زمان لازم برای تعمیر لوله با این محصول: 10 دقیقه

حداقل عمر مفید: 15 سال

تعمیر لوله کشی

درباره نوار فایبرگلاس دکتر پایپ

این محصول از جنس فایبر گلاس تقویت شده می باشد که با نوع خاصی از رزین پلی اورتان آغشته شده اند. این نوار ها جهت آب بندی لوله ها و اتصالات در ابعاد و اندازه های گوناگون به کار می روند.

نوار فایبرگلاس دکتر پایپ از مواد سازگار با محیط زیست ساخته شده، و عموما برای تعمیر خطوط لوله ی نفت، گاز، آب و… استفاده می شود و چسبندگی فوق العاده ای به انواع لوله های فلزی، پلاستیکی، لاستیکی، pvc، مسی، فایبرگلاس، چوبی، بتنی، پلی استر و … دارد.

این محصول را میتوان برای تعمیر لوله های ترک خورده، شکسته، خورده شده، آسیب دیده به کار برد، و همچنین میتواند بر روی انواع اتصالات لوله، زانویی و لوله مستقیم مورد استفاده قرار گیرد.

نوار فایبرگلاسِ دکتر پایپ برای اجرا روی لوله های خیس و خشک مناسب است. همچنین میتوان آن را برای تعمیر لوله های زیر آب (آب شیرین یا شور) هم استفاده کرد.

تعمیر لوله

مقاومت شیمیایی نوار فایبرگلاس دکتر پایپ

تعمیر لوله صنعتی

ویژگی‌های دمایی نوار فایبرگلاس دکتر پایپ

نشتی گیر لوله

ویژگی‌های ضد خوردگی محصول

در نوار فایبرگلاس دکتر پایپ از رزین پلی اورتان جهت چسباندن لایه‌های مختلف فایبر گلاس به یکدیگر و به سطح خارجی لوله‌ها استفاده شده است. پلی اورتان از جمله مواد شیمیایی است که مقاومت به خوردگی بسیار بالایی دارا می‌باشند. این ماده در سال‌های اخیر به عنوان پوشش ضد خوردگی سطوح در ابعاد وسیعی در آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است .

ویژگی‌های خاص پلی اوراتان

  •  مقاومت بالا در برابر عوامل خورنده محیطی و جوی
  •  چسبندگی فوق العاده بالا با انواع سطوع مختلف
  •  حفظ قابلیت انعطاف در دامنه وسیع دمایی
  •  غیر سمی و دارای تاییدیه مصرف در مجاورت آب آشامیدنی

رفع نشتی لوله

قیمت نوار فایبرگلاس دکتر پایپ

بسته به اینکه قطر لوله ی آسیب دیده یا نشتی کننده چقدر است، اندازه های مختلفی از نوار فایبرگلاس موجود است که میتوانید استفاده کنید. برای خرید این محصول هم میتوانید از طریق دیجیکالا اقدام فرمایید و هم مستقیما با کارشناسان ما تماس حاصل نموده و با 10 تا 30 درصد تخفیف اقدام به سفارش کالا نمایید.

قیمت چسب نشتی گیر دکتر پایپ

نحوه کار با نوارفایبرگلاس دکتر پایپ

ابتدا محل مورد نظر يا آسيب ديده را تميز كنيد (جهت آب بندي حتما محل بايد كاملا صاف و تميز باشد) و با سمباده، پستي و بلندي،پليسه و زنگ زدگي ها را رفع نماييد.

دستكشهاي مخصوص را به دست كرده و سپس نوار را از بسته بندي وكيوم خارج كنيد و داخل آب به مدت چند ثانيه (5 تا 10 ثانیه) ورز دهيد تا آب به تمام نواحي نوار نفوذ كند، نوار را از آب خارج كرده اندکی فشار دهيد تا آب اضافي خارج گردد. سپس از روي محل مورد نظر يا آسيب ديده شروع به بستن كنيد.

پس از 2 يا 3 دور متمايل به يك سمت پيچاندن را ادامه دهيد و برگرديد به قرينه طرف ديگر ( با اين كار مقاوم سازي را افزايش داده ايد) و كار بستن تمام ميشود.

پس از 5 تا 15 دقيقه بستگي به دماي محيط نوار خشك شده و كار به اتمام ميرسد.

نكته :

* در هر دور بستن حتما كمي نوار را بكشيد تا محكم تر بسته شود و بهتر است دور آخر را طوري تمام كنيد كه انتهاي نوار بر روي خود نوار قرار گيرد .

* در هنگام بستن اگر احساس چسبندگي روی دستكش كرديد ميتوانيد دست خود را داخل آب كرده و خيس نماييد و دوباره به بستن ادامه دهيد .

تعمیر لوله و مخازن با خمیر اپوکسی

اگر نیاز به تعمیر فوری نشتی لوله دارید، می توانید از خمیر اپوکسی استفاده کنید. خمیر اپوکسی دکتر پایپ محصول کشور آمریکا است و شرکت MEPA نماینده انحصاری این محصول در کشور ایران است. این روش ساده ای برای تعمیر لوله ها و اتصالات به جای برش لوله نشت کننده و نصب یک اتصال جدید است و تقریبا هر کسی با هر تجربه فنی میتواند از خمیر اپوکسی برای تعمیر لوله های صنعتی و ساختمانی استفاده نماید. برای خرید خمیر اپوکسی هم میتوانید مستقیما با خود ما تماس بگیرید و هم اینکه از طریق دیجی کالا به صورت آنلاین اقدام به خرید نمایید.

خمیر اپوکسی

خمیر اپوکسی در اصل خمیر دو جزئی با مقدار مساوی از جز A و B است که پس از مخلوط اجزا به رنگ خاکستری یکنواخت در می آید. این خمیر جهت پوشش درز یا شکاف محل نشتی بکار می رود.

خمیر اپوکسی لوله

نحوه تعمیر لوله و مخازن با خمیر اپوکسی

ابتدا محل دقیق نشتی را پیدا کنید. سپس منبع اصلی جریان(کنتور آب) را قطع کنید. اگر نشتی مربوط به مخزن است، باید مخزن را تا جایی تخلیه نمایید که ار محل نشتی هیچ جریانی نداشته باشید.

محل نشتی را کاملا خشک کنید.

با یک سمباده نسبتا زبر محل نشتی را بسابید. لوله ها باید تمیز، خشک و عاری از تمام باقی مانده های براده سمباده باشد.

بخشی از خمیر اپوکسی را به اندازه ای که لازم است برش دهید. خمیر را با انگشتان خود ورز دهید تا کاملا مخلوط شود. پس از ترکیب شدن کامل، رنگ آن به خاکستری تغییر میکند.

خمیر اپوکسی را بر محل نشتی فشار دهید.

ناحیه نشتی لوله را به طور کامل پوشانده و حداقل یک اینچ را در هر طرف نشت بگذارید. اگر نشت در اتصالات باشد، کل اتصال را با خمیر اپوکسی پوشش دهید.

سعی کنید خمیر اپوکسی در مدت زمانی ۳ دقیقه از زمانی که آن را مخلوط می کنید، استفاده کنید. این نکته مهمی است. خمیر اپوکسی خیلی زود سخت میشود. فقط آنچه را که می توانید در ۳ دقیقه در یک زمان استفاده کنید ترکیب کنید.

پس از یک ساعت میتوانید جریان سیال یا آب را وصل کنید. خمیر اپوکسی بعد از ۱۰ دقیقه سخت می شود، اما به طور کامل یک ساعت طول می کشد.تعمیر لوله با خمیر اپوکسی

ویدیوی نحوه کار با خمیر اپوکسی و نوار فایبرگلاس دکتر پایپ

در ویدیوی زیر می توانید نحوه کار با محصولات دکتر پایپ را مشاهده بفرمایید. لازم به ذکر است شما برای تعمیر لوله ویا مخزن خودلازم نیست که حتما از این دو محصول به طور همزمان استفاده کنید. برای اطلاع بیشتر می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

روش‌های دیگر تعمیر لوله شامل:

جداسازی و تعویض قسمت آسیب‌دیده

جداسازی مستلزم حذف و کاهش فشار قطعه آسیب دیده است. در این حالت بخش آسیب‌دیده داخل لوله سریع جدا می‌شود. جای قطعه حذف شده، لوله صوتی از قبل آزمایش شده قرار می‌گیرد. محل جوشکاری و اتصالات به ‌دقت بررسی شده و خط لوله به حالت عادی خود باز می‌گردد. اگر از لوله صوتی از قبل آزمایش استفاده نشود خط لوله باید قبل از تعمیر حتما به‌صورت هیدرواستاتیک آزمایش شده و کد دار شود.

سنگ‌زنی

سنگ زنی با کمک سوهان دستی یا ابزار گریندینگ دستی صنعتی صورت می‌گیرد. این مرحله مهمترین مرحله از عملیات براده‌ برداری بوده که عمل برداشتن مواد اضافی روی قطعه را با سایش انجام می‌دهد. سنگ‌ زنی برای تعمیر قسمت آسیب‌دیده خط لوله بکار می‌رود و زمانی انجام می‌شود که معیارهای مناسب زیر وجود داشته باشد:

  • قسمت آسیب‌دیده تحت فشار نباشد.
  • لوله‌های فلزی آسیب‌دیده و یا بیش از حد نرم و سفت (فلز با ریزساختار تغییر یافته) جدا شده باشند.
  • مقدار و توزیع فلز برداشته شده موجب کاهش ظرفیت انتقال خط لوله نشود.

اگر عملیات سنگ ‌زنی با صفحات سخت به ‌درستی انجام نشود موجب تولید گرما در داخل مواد می‌شود. صفحات سنگ‌زنی باید با زاویه کمتر از 180 درجه تنظیم شده و با فشار متوسط آهسته به عقب و جلو حرکت کند.

زاویه نزدیک 90 درجه باعث خط انداختن و ایجاد شیار می‌شود. در این حالت فشار بیشتری نیز به دستگاه وارد می‌کند. این امر موجب تولید گرمای بیش از حد در مواد می‌شود. ذرات فلزی قرمز ذوب شده که توسط چرخ به‌ دور ریخته شده و یا فلزات کبود رنگ در منطقه سنگ زنی نمایانگر گرمای بیش از حد دستگاه است.

روکش تمام استیل

استفاده از روکش‌های تمام استیل روشی است که مدت‌های طولانی است به‌طور گسترده در تعمیر خطوط لوله استفاده می‌شود. از آن‌ جایی‌که این روش شامل جوشکاری می‌باشد بنابراین برای تعمیر خطوط لوله‌های دریایی قابل استفاده نیست. روکش‌های فلزی دارای انواع محتلفی هستند:

روکش نوع A (تقویت کننده)

loolekeshiii2

روکش‌ها شامل دو تکه هستند و هر تکه از یک نیم لوله استوانه‌ای و یا قطعه ورق منحنی شکل تشکیل شده است که قسمت آسیب‌دیده لوله حامل را می‌پوشاند. روکش‌ها بعد از قرار گرفتن در موقعیت مناسب در قسمت درزجانبی از طریق جوشکاری یا لحیم بهم متصل می‌شوند.

روکش نوع B: مهار فشار و یا توانایی مهار فشار

loolekeshiii3

روکش نوع B از انواع روکش‌ها است که برای تعمیر خطوط لوله‌ها بکار می‌رود. انتهای این روکش‌ها به لوله حامل، جوشکاری می‌شوند. بنابراین از آن جایی‌که انتهای این روکش‌ها به لوله حامل متصل است می‌توان برای تعمیر نشتی لوله‌ها و استحکام قسمت آسیب‌دیده استفاده کرد.

جوشکاری رسوبی

loolekeshiii4

تعمیر خطوط لوله از طریق جوشکاری رسوبی فلز و یا جوشکاری رسوبی روش جایگزین جالبی برای نصب روکش‌ها در تعمیر خطوط لوله‌ها است. این روش در جاهایی که نصب روکش سخت و غیر ممکن است، مانند قسمت‌های خمیده به‌خوبی عمل می‌کند. در طی جوشکاری رسوب بندهای باقی‌مانده (مانند ضخامت دیواره) نازک‌تر می‌شوند. نفوذ قوس جوشکاری به دیواره لوله از عملکرد پارامترهای جوشکاری و تاحدودی فرایند جوشکاری است. با افزایش گرمای دستگاه، قوس به دیواره لوله بیشتر نفوذ کرده و جریان الکتریکی دستگاه جوش نیز بالا می‌رود.

گیره مکانیکی

گیره‌های مکانیکی شامل گیره‌های پیچ و بست و گیره‌های نشت هستند.

گیره‌های پیچ ‌بست

image017

این بست‌ها دارای درزگیرهای الاستومری هستند که درصورت نشتی لوله قابلیت تحمل فشار را دارند. این بست‌ها مانند روکش نوع A نصب می‌شوند و یا مانند روکش نوع B برای مهار نشت به لوله حامل جوش می‌خورند.

گیره‌های نشت

گیره نشت به‌منظور جلوگیری از زنگ‌زدگی بکار می‌روند. این گیره شامل لوله فلزی سبک و پیچ و بست مجزایی است که روی لوله نصب می‌شود. گیره نشت دارای بست‌های مخصوص لوله است که با زاویه 180 درجه از پیچ و مهره تنظیم و نصب می‌شود.

گیره نشت برای وارد کردن مخروط نئوپرون به داخل سوراخ نشتی استفاده می‌شود. این نوع بست‌ها نوعی تعمیر موقت بوده و معمولا برای تعمیرات نشتی‌های مجزا استفاده می‌شود. تا زمانی که تعمیر دائم روی نشتی انجام نشده می‌توان از گیره نشت استفاده کرد.

انشعاب گرم

هات تپینگ یا انشعاب گرم برای تعمیرات لوله‌های خطوط زیردریایی طراحی و ساخته شده ‌است. این بست‌ها منشعب بوده و یک طرف آن دارای روکش‌های پیچ ‌ومهره‌ای است. در هرانتها دارای مکانیسم اتصالی قوی به لوله حامل بوده و از طریق جوشکاری به لوله حامل متصل می‌شوند. این سیستم در برنامه‌های تعمیراتی حفاری نیز کاربرد دارد.

پایان مقاله تعمیر لوله. امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

کاربرد نوار دکتر پایپ در یک نگاه:

تعمیر لوله پلیکا شکسته، تعمیر لوله فاضلاب بدون تخریب، تعمیر لوله کشی آب ساختمان، تعمیر شکستگی لوله پلیکا، تعمیر لوله پوسیده