آموزش رفع شکستگی و ترکِ لوله ها با چسب نشتی گیر دکتر پایپ

بهترین-روش-رفع-ترک-و-شکاف-در-سطح-لوله-ها-با-چسب-دکتر-پایپ

شکستگی و ترکِ لوله‌ها، می‌توانند باعث نشت، انسداد و آلودگی شوند، ممکن است به دلایل زیادی از جمله ریشه‌های درخت، وارد شدن فشار و حفاری توسط شهرداری، پیمانکاران خصوصی یا افراد ایجاد شوند. به این خاطر که دسترسی به بیشتر لوله‌ها بسیار دشوار است، چرا که این لوله‌ها در زیر زمین، در دیوار یا طبقه‌های زیرین قرار دارند، تعمیر آنها می‌تواند یک چالش بزرگ باشد که به یک لوله‌کش متخصص نیازمند است. هیچ کس مایل نیست که به صورت مداوم از نشت، انسداد و آلوده شدن زمین، ناشی از شکستگی لوله‌ها در عذاب باشد، بنابراین منطقی است که برای این مشکل راه حلی پیدا شود که آن را یک بار حل کرده و نتیجه‌ی آن تا مدت طولانی باقی بماند.

چسب نشت گیر دکتر پایپ، محصول کشور کره جنوبی و تحت لیسانس امریکا، روشی جدید و منحصر به فرد جهت تعمیر شکستگی و ترک انواع لوله هاست که با هزینه کم و بدون نیاز به آموزشی خاص، مشکل نشتی و شکستگی لوله را به طور دائمی حل می کند. روش استفاده از این چسب بدین صورت می‌باشد: ابتدا ناحیه آسیب‌دیده لوله زنگ زدایی و سنباده کاری می‌شود. خمیر اپوکسی صنعتی آماده شده و بر روی محل نشتی قرار می‌گیرد. بسته نوار دکتر پایپ باید به مدت 10 الی 15 ثانیه در داخل آب (با دمای متعادل) قرار داده شده و سپس خارج گشته و به دقت و با فاصله گسترش 50 میلی متر از محل نشتی به دور لوله صدمه دیده پیچانده شود. در تمام مدت پیچیدن نوار به دور لوله، نوار باید به محکمی کشیده شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد این محصول می‌توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

چسب نشتی گیر دکتر پایپ

دلایل شایع شکستگی و تَرکِ لوله‌ها


ریشه‌های درختان، یک علت رایج شکستگی لوله‌ها می‌باشند. داشتن درخت در نزدیکی ساختمان، دارای مزایای زیادی از جمله سایه، حفاظت و زیبایی است. با این حال، در بسیاری از موارد، ریشه‌های بزرگ درختان می‌توانند باعث آسیب شدید به لوله‌های زیر سطح زمین شوند. آسیب ریشه می‌تواند به شکستگی‌های عمده، خفیف و میکروسکوپی در لوله‌های آب و فاضلاب شود، اما آسیب ناشی از ریشه‌های درختان، تا زمانی که آب آلوده (یا فاضلاب) به دلیل بو ظاهر نشود یا آب توالت‌ها، حوض‌ها، حمام‌ها و دوش‌ها شروع به برگشتن ننمایند، به سختی قابل مشاهده است. ایجاد فشار ممکن است به دلیل تجمع آب زاید، مو یا آشغال ایجاد شده و ممکن است بر روی مفاصل یا حتی بخش‌های داخلی لوله‌ها فشار بیاورد. آب زاید و فاضلاب، به طور طبیعی مسیری با کمترین مقاومت را دنبال می‌کنند، بنابراین، زمانی که هیچ خروجی دیگری نباشد، تلاش می‌کنند تا از طریق شکستگی‌های کوچک جریان یابند. در طول پروژه‌های محوطه‌سازی، نوسازی یا بازسازی، احتمال سوراخ شدن یا شکستن لوله‌ها بر اثر تصادف بسیار بالاست. حفاری مستقیم ممکن است به سادگی لوله‌ها را بشکند چرا که این لوله‌ها در انبوهی از سنگ، آشغال یا رس پوشیده شده‌اند. زمانی که لوله‌های پلاستیکی، لوله‌های مسی یا لوله‌های گالوانیزه می‌شکنند، آسیب وارد شده، احتمالاً فوراً ظاهر نمی‌شود.

حفاری غیر مستقیم یا پروژه‌های کاری عمومی مجاور (جاده‌ها، پل‌ها یا ساختمان‌ها) ممکن است باعث حرکت زمین و شکستگی لوله‌ها شوند. لرزش ناشی از موتورهای با ابعاد صنعتی می‌تواند باعث لرزش زمین و در نتیجه ایجاد شکستگی و ترک لوله ها شود. کمپانی‌های ابزار نیز، در صورتی که پیشتر از انجام کار و برای حفاظت از محل، تمامی سیم‌ها، لوله‌ها یا اتصالات زیر زمین را نشانه‌گذاری نکرده باشند، می‌توانند باعث شکستگی لوله‌ها شوند. همچنین، به دلیل اینکه فونداسیون خانه سفت نیست، لوله‌های شل ممکن است در برابر تجهیزات دیگر تق تق کنند. زمانی که لوله‌ها دچار شکستگی می‌شوند، حتی ضعف‌های کوچک نیز به دلیل جریان یافتن مداوم آب و آشغال در میان آنها، بزرگ می‌شوند.

خمیر اپوکسی

برای تعمیر ترک‌ در لوله‌های پلاستیکی چه کنیم؟


لوله‌کشی پلاستیکی یک مورد رایج است که گاهی در فضاهای حیاتی مانند لوله‌کشی خانگی استفاده می‌شود. بنابراین، زمانی که یک شکستگی در چنین لوله‌ای پیش می‌آید، نیاز است که سریعاً به دنبال راه حل بگردید. معمولاً احتیاجی نیست که تمام طول لوله را برای شکستگی‌ها تعویض کنید چرا که تعمیر به شکل نسبتاً ساده‌ای قابل انجام است. اگر قطعه‌ای لوله‌ی پلاستیکی دارید که نیازمند تعمیر است، کارهای زیر را می‌توانید برای درست کردن مشکل و رفع ترک لوله انجام دهید.

قدم اول: میزان آسیب را تعیین کنید

اگر لوله‌ای که با آن مواجه هستید، در میان مفاصل آن و در تمام مسیر شکسته شده است، بهترین کار این است که کل لوله را تعویض نمایید. با این حال، اگر موقعیت به این شکل نیست، به ارزیابی میزان آسیب نیاز دارید تا بدانید که چه منابعی برای انجام تعمیر مورد نیاز است. یک سوراخ یا شکستگی کوچک می‌تواند به سادگی با استفاده از برخی از ابزارهای پایه تعمیر شود، اما به خاطر سپردن این نکته مهم است که حل شکستگی‌های در حد موی سر واقعاً دشوارتر از حل شکستگی‌های بزرگتر می‌باشد.

گام دوم: لوله را آماده کنید

بیشتر شکستگی‌ها می‌توانند با استفاده از چسب نشتی گیرِ مخصوص درزگیری شوند، اما پیش از انجام این کار، باید لوله را آماده کرد. جنس پلاستیک، درزگیر را متفاوت از مواد دیگر دریافت می‌کند بنابراین نیاز است که شما سمباده را برداشته و محل هر دو طرف شکستگی را سمباده بکشید. این کار باعث ایجاد یک سطح بهتر برای چسبیدن ماده می‌شود. پلاستیک در ذات خود حفره‌دار است، اما لوله‌ها معمولاً اول کارگذاری می‌شوند، بنابراین سمباده کشیدن سطح، اجازه می‌دهد که درزگیر به آرامی به سطح لوله‌ها رسوخ کند.

گام سوم: درزگیر را اعمال کنید

در این مرحله شما می توانید از دو درز گیر متفاوت استفاده کنید. 1- خمیر اپوکسی 2- بانداژ فایبرگلاس

در لینک به طور مفصل درباره ویژگی های این دو محصول و طرز تهیه ی آنها نوشته شده است، کلیک کنید و در صورت نیاز به مشاوره با کارشناسان دکتر پایپ تماس حاصل فرمایید:

رفع نشتی لوله پلی اتیلن رفع نشتی چسب رفع نشتی لوله تعمیر نشتی انواع لوله چسب رفع نشتی لوله

روش دوم تعمیر شکستگی و ترک لوله ها، اقدام به تعویض لوله است.

همانطور که پیشتر نیز بیان شد، تعمیر یک شکستگی که طول کامل یک بخش را طی کرده است، به تعویض لوله توسط شما نیاز دارد. برای این کار، شما از یک اره‌ی آهن‌بر برای برداشتن قسمت آسیب‌دیده استفاده خواهید کرد. فلاش بخش لوله‌ی جدید را در مقابل طول موجود قرار دهید. سپس، از همان درزگیر اطراف لبه‌های اتصال استفاده کرده و مفاصل اتصالات را بر روی بخشی که در آنجا قسمت‌ها به هم می‌رسند، بگذارید. مطمئن شوید که برای پیشگیری از نشتی، از درزگیر اطراف مفاصل اتصال نیز استفاده کرده اید. زمانی که کارتان تمام شد، گیره‌ها را بر روی بخش‌های مجاور قرار دهید تا در هنگام خشک شدن، فشار بر روی آن ناحیه حفظ شود.

پایان مقاله “تعمیر شکستگی و ترک لوله ها” . امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید