بست کلمپ اتصال لوله‌های آب،گاز،پلی اتیلن و نحوه تولید و اتصال آن

بست کلمپ

بست کلمپ لوله یک نوع گیره است که اغلب در صنایع چوب، لوله کشی و مغازه‌های کابینت استفاده می‌شود. هنگامی که به صنایع چوب یا مغازه‌های کابینتی اشاره می‌شود، کلمپ‌های لوله معمولا از سر‌ها یا فک‌های کلمپ صنعتی و یک طول معمول لوله رشته ای ساخته شده است. ظرفیت کلمپ به وسیله طول لوله مورد استفاده تعیین می‌شود. در هنگام اشاره به لوله کشی، کلمپ لوله برای اتصال لوله به مونتاژ آویزان لوله مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در بیشتر کشورهای صنعتی، کلمپ نشان دهنده نصب سریع و آسان لوله و شلنگ و همچنین یک طرح لوله مجزا و تمیز است. ویژگی‌های کاهش ارتعاش و نویز سهم مهمی در حفاظت از محیط زیست داشته‌اند. اگر در سطح لوله‌ها یا قسمت کلمپ و اتصالات آنها نشتی مشاهده کرده‌اید، نیازی به تعویض دشوار و پر هزینه لوله‌ها نیست. چسب نشتی گیر لوله دکتر پایپ به شما این امکان را می‌دهد که در عرض چند دقیقه نشتی لوله‌ها را در هرناحیه از خط لوله برطرف کنید. این محصول مربوط به شرکت کره جنوبی و تحت لیسانس کشور آمریکاست. برخی مزایای این محصول عبارتند از : ضد خوردگی و ضد زنگ بودن استفاده بسیار آسان بدون نیاز به قطع جریان سیال درون لوله مقرون به صرفه بودن نسبت به محصولات مشابه

چسب نشتی گیر دکتر پایپ

کلمپ لوله چیست؟


کلمپ‌های لوله براکت‌ها یا نکه دارنده‌های مورد استفاده برای جای دادن یا نگهداری اقلامی مانند لوله‌ها، تیوب‌ها، خطوط الکتریکی و کابل‌ها هستند. شما می‌توانید کلمپ لوله را در همه جا از جمله در وسایلی مانند دوچرخه، تابلوهای راهنما، یا جوی‌های آب رو یا میله‌های پرده پیدا کنید.

تکلیف: باید یک میله دارای برآمدگی  با قطر 37 میلی متر را بین دو چارچوب در و طرح نصب کنید تا میله را با دو کلمپ لوله محکم نمایید. کلمپ لوله خود را از یک ورق فلزی به ضخامت 1 میلی متر تهیه کنید. مشکل این است که: هنگامی که ورق فلزی را خم می‌کنید، دیگر نمی‌توانید آن را برش دهید. به این معنی که در ابتدا باید طول کل باریکه ورق فلزی مورد نیاز را محاسبه کنید. انجام این کار درست مثل یک مهندس کانیک به این شکل است که: ابتدا یک طرح آماده کنید که شامل تمام خصوصیات باشد و سپس یک نمونه اولیه تهیه نمایید. یک ارائه برای هم کلاسی‌های خود آماده کنید که شامل طرح و کار شما باشد.

مراحل و نتایج فرآیند


  1. مراحل و نتایج فرآیند
  2. برنامه ریزی برای محصول
  3. طرحی که خصوصیات را نشان می‌دهد
  4. تولید در کارگاه
  5. کنترل کیفیت
  • روش: از این فلوچارت کاری برای هدایت مراحل در فرآیند کاری خود استفاده کنید. به طور مشابه، چندین بار باید این مراحل را انجام دهید تا بتوانید به محصول بی نقص برسید

روش تولید کلمپ لوله


روش تولید کلمپ لوله2

  • لبه‌های خم شدن را رسم کنید
  1. خطی در وسط عرض ورق فلزی بکشید
    نکته: برای دقت بیشتر، از یک ماژیک با سر نوک تیز استفاده کنید
  2. همچنین خطوطی برای لبه‌های خم شونده دیگر در ابتدا و انتهای ورق فلزی بکشید تا مشخص کنید کلمپ‌ها کجا باید قرار بگیرند. به خاطر داشته باشید که ورق فلزی 1 میلی متر ضخامت دارد.
  • خم کردن نیم دایره
  1. ورق فلزی را در جهت عکس خم کردن اندازه گیری کنید. در هنگام انجام این کار اطمینان حاصل کنید که خطی که در وسط ورق فلزی کشیدید، با وسط استوانه و مقابل آن هم جهت باشد. دو بار چک کنید که عرض کل ورق فلزی هم تراز باشد.
  2. کنار انحنا را تا زمانی ک زاویه درست شکل بگیرد، محکم چکش بزنید. اکنون ورق فلزی به گونه بچرخانید که اتنهای بدون خم رو به بالا باشد. اطمینان حاصل کنید که تمام علامت گذاری‌های اندازه گیری مانند قبل قرار گرفته و و از چکش برای خم کردن این انتها نیز استفاده کنید. این کار باید به یک نیمدایره ختم شود.
  • خم کردن لبه‌ها

خم کردن نیمدایره

  1. برای خم کردن لبه اول ورق فلزی را اندازه گیری کنید. اطمینان حاصل کنید که علامت گذاری‌ها با انتهای خم شده هم جهت باشد. همانطور که در شکل a3 مشاهده می‌کنید، نیاز به خم کردن استوانه نیز دارید
  2. ورق فلزی را به گونه ای بچرخانید که انتهای دیگر رو به بالا باشد و لبه دوم را دقیقا به نحوه ای که برای لبه اول انجام دادید، خم کنید.

تبریک، کلمپ لوله شما آماده است

کلمپ لوله با وظیفه استاندارد


کلمپ لوله با وظیفه استاندارد

کلمپ‌های لوله با وظیفه استاندارد در نصب در سیستم‌های دارای بار متوسط با ارتعاش نسبتا کم استفاده می‌شوند. این نوع کلمپ لوله برای کاربردهای ابزارهای ماشینی و در لوله کشی تجهیزات ایده آل هستند. کلمپ‌ها ممکن است به دلایل اقتصادی در وسایل دارای ارتعاش بسیار کم یا بدون ارتعاش، بدون صفحه بالایی استفاده شوند. زمانی که لرزش نسبتا کم تا متوسط وجود دارد، کلمپ ممکن است برای محافظت بیشتر با صفحه بالایی مورد استفاده قرار گیرد.

کلمپ‌های لوله با وظیفه استاندارد همچنین ممکن است برای قرار گیری در کانال‌های دارای مهره T استفاده شوند. این کانال‌ها به طول نیم متر وجود دارند و برای کلمپ چندگانه روی یک پایه کاربرد دارند. همچنین امکان انعطاف پذیری کلمپ در جایی که شیب بین لوله‌ها غیر یکنواخت است، را فراهم می‌کند. کلمپ‌های قرار گرفته در کانال ممکن است بسته به کاربرد آن، با یا بدون صفحه بالایی استفاده شوند. کلمپ‌های لوله با وظیفه استاندارد تنها برای لوله‌های تا اندازه 2 اینچ یا 50 میلی متر در دسترس می‌‌باشند.

کلمپ لوله با وظیفه سنگین


کلمپ‌های لوله با وظیفه سنگین در نصب برای مکان‌هایی که لول‌های سنگین و لرزش‌های زیاد وجود دارد، استفاده می‌شوند. این کلمپ‌ها به طور ثابتی برای طرح داخل گودال لوله‌ها و در شرایط آب و هوایی سر باز استفاده می‌شوند. کلمپ‌های لوله با وظیفه سنگین با صفحات جوش داده شده برای تمام اندازه‌ها و برای قرار گیری در کانال‌ها با مهره‌های T خاص برای اندازه لوله‌های تا 1 اینچ یا 38 میلی متر OD مورد استفاده قرار میگیرد. طول کانال‌ها نیم متر است و برای قرار گیری چند گانه روی یک کانال مقرون به صرفه هستند.

هم صفحه جوش داده شده و هم طراحی‌های جای گیری در کانال به خاطر لرزش سنگین و بار وارده، تنها با صفحه بالایی در دسترس هستند. کلمپ‌های لوله با وظیفه سنگین با بدنه پلی پروپیلن برای لوله‌های تا سایز 8 اینچ یا 222 میلی متر در برنامه فعلی، در دسترس هستند. کلمپ‌های لوله با وظیفه سنگین همچنین برای طرح‌های جای گیری عمودی و چینش چند کلمپی افقی چه به صورت پشت به پشت و چه به صورت نشان داده شده در صفحه 3 مورد استفاده هستند.

روش‌های اتصال کلمپ لوله


قرارگیری عمودی

کلمپ‌های چند سطحی HYD-AIR قرارگیری راحت چند تیوب یا لوله در یک گروه را ممکن می‌سازد. همچنین به صورت چند اندازه قطر ممکن است. کلمپ‌ها با کمربند‌ها و صفحات واسطه به هم متصل می‌شوند. از آن جا که هم مجموعه استاندارد و هم وظیفه سنگین در کیت وجود دارد، یک کلمپ برای استفاده به صورت دوتایی یا چندگانه قابل استفاده است.

قرارگیری چندگانه افقی

اندازه‌های مختلف کلمپ لوله می‌تواند روی یم تک صفحه جوش فراهم شود که در آن نیاز پیوسته وجود دارد. مونتاژ کلمپ لوله دوقلو برای کلمپ کردن دو لوله روی یک صفحه جوش محبوب است. این نصب‌ها استحکام داخلی لوله را فراهم می‌کند.

قرار گیری افقی پشت به پشت

قرارگیری چندگانه افقیمونتاژ پشت به پشت افقی استفاده از مونتاژهای کلمپ لوله با وظیفه سنگین را در مکان‌هایی دارای لرزش شدید و بار سنگین که دو یا چند مونتاژ روی یک صفحه جوش قرار گرفته، فراهم می‌کند.

  • قرارگیری در کانال با یا بدون صفحه بالایی
  • وظیفه استاندارد
  • وظیفه سنگین

پایان مقاله “همه چیز راجع به بست کلمپ”. امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد.