ابزارهای لوله کشی گاز، آّب و فاضلاب| دکتر پایپ.

در این مقاله به معرفی برخی ابزارهای لوله‌کشی ساختمان مختص برش، لحیم کاری، خم کردن، گشاد کردن سوراخ، پلیسه گیری و تمیزکاری لوله‌ها و ابزارآلات فلزی و پلاستیکی خواهیم پرداخت. لوله، شیرآب و آچارهای مخصوص (به منظور تخلیه فاضلاب، شیر و فلکه‌های دوش و آشغال‌دانی) همگی در فهرست اقلام و وسایل لوله‌کشی ساختمان طبقه‌بندی می‌شوند.

چسب نشت گیر دکتر پایپ DR.PIPE نماینده ی انحصاری از شرکت BL-TECH کشور کره جنوبی می‌باشد و محصولات این شرکت دارای استاندارد KCW کره جنوبی و ASTM امریکا می‌باشد که بدون نیاز به هیچ ابزاری در رفع نشتی لوله‌ها بدون نیاز به تعویض و همچنین جلوگیری از زنگ زدگی کاربرد دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر یا خرید این محصول می‌توانید با  شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره همراه: 09190884640

رفع نشتی

بهترین ابزارآلات لوله‌ کشی


لوله‌بر مشتی

ابزارهای لوله کشی

هر لوله‌کشی می‌بایست تعدادی از این ابزارآلات جیبی لوله‌کشی را در اختیار داشته باشد. لوله‌برهای مشتی که به نام‌های لوله‌بر اتوماتیک، لوله قطع کن و لوله‌بر تک سایز هم معروف هستند، به‌ آسانی اکثر لوله‌ها را برش می‌دهند و تولید براده فلزی کمتر و و از همه مهمتر عملکرد سریعتر این ابزار دو مزیت اصلی آن در مقایسه با اره آهن‌بر به حساب می‌آید. از این ابزار می‌توان در فضاهای غیرقابل دسترس استفاده نمود و به همین دلیل گزینه‌ای مناسب برای حرفه لوله‌کشی تلقی می‌شود. لوله‌برهای مدور از قابلیت تنظیم شدن برخوردار نیستند، بنابراین توصیه می‌کنیم لوله‌های مسی با قطرهای معمول (8، 10، 15، 22 و 28 میلی‌متر) را خریداری کنید.

لوله‌بر تلسکوپی

لوله بر تلسکوپی

بهترین لوله‌کش همواره به یک ابزار لوله‌بری با قابلیت تنظیم شدن (لوله‌بر تلسکوپی) نیاز دارد. این ابزار قادر است لوله‌هایی به ضخامت 6 تا 35mm را قطع کند. هرجا که نتوانستید کارها را با لوله‌بر مدور مدیریت کنید، این ابزار فوق العاده عمل می‌کند. با استفاده از لوله‌بر تلسکوپی خواهید توانست لوله مسی را با تولید حداقل براده فلزی برش دهید. ضمنا این ابزار به یک پلیسه‌گیر توکار جهت تمیزکاری فرآیند لوله‌کشی هم مجهز می‌باشد.

آچار دوسر با قابلیت تنظیم شدن (بزرگ، متوسط و کوچک)

آچار دوسر

آچارهایی که از قابلیت تنظیم شدن برخوردار هستند برای هر کارگر و بخصوص لوله‌کش ساختمان جزء ابزارآلات بسیار مفید و حیاتی به حساب می‌آیند. تنها با مالش نوک شصت روی قسمت موردنظر به‌آسانی سایز دلخواه را تنظیم کنید و عاج‌های آچار در همین وضعیت ثابت باقی خواهند ماند. این آچار در چرخاندن پیچ و مهره‌ها و چفت و بست‌ها کاربرد دارد. برای اینکه فرآیند لوله‌کشی حین سفت کردن اتصالات لبه رو لبه لوله‌ها راحت‌تر انجام گیرد، لوله‌کش ملزم به خریداری دست‌کم یک جفت از این آچار است.

آچار لوله‌گیر قابل‌تنظیم

آچار لوله گیر

آچار لوله‌گیر با قابلیت تنظیم شدن ابزاری مناسب برای یک لوله‌کش تلقی می‌شود. این آچار برای باز کردن لوله‌ها و اتصالات هرزشده یا خراب به خوبی عمل می‌کند. بخش عاج‌دار آن مخصوصا برای محکم گرفتن قطعه کاری طراحی شده و بعضی‌اوقات تنها با این ابزار کاربردی می‌توان لوله خراب یا پیچ و مهره‌های هرز شده را پیچاند. در واقع این ابزار از واجبات کار لوله‌کشی است.

آچار لوله‌گیر

ابزارهای لوله کشی فاضلاب

آچار لوله‌گیر (که با اسامی آچار لوله آب، آچار اتصالات و آچار لوله‌گیر دسته چرمی هم شناخته می‌شود) مجهز به یک اهرم متحرک و قابل‌ تنظیم است و از آن می‌توان برای بزرگ و کوچک کردن سایز قسمت عاج‌دار آچار استفاده کرد. بخش دندانه‌دار آچار کار را برای محکم گرفتن و نگه داشتن اتصالات لوله‌کشی ایده‌ال ساخته است. این نوع آچارهای لوله‌گیر کاربردهای متنوعی دارند و جزء ابزارهای بسیار مفید محسوب می‌شوند.

گاز انبر

گاز انبر

گاز انبر (یا گاز انبر قفل شونده) ابزاری بسیار عالی برای محکم گرفتن و باز کردن اتصالات لوله‌کشی در نظر گرفته می‌شود. ارزش آن بیشتر حین باز کردن و پیچاندن پیچ و مهره‌های هرزشده مشخص می‌شود. سازوکار قفل شونده که در این ابزار به کار رفته امکان محکم گرفتن اتصالات لوله‌کشی را میسر ساخته و در نتیجه لوله‌کش می‌تواند همزمان از هر دو دست خود برای باز کردن پیچ و مهره‌ها استفاده کند.

چراغ جوشکاری گازی

چراغ جوشکاری گازی

لوله کش‌ها از چراغ جوشکاری برای لحیم کردن و تعمیر لوله‌های مسی استفاده می‌کنند. این ابزار هنگام آب بندی اتصالات اهمیت پیدا می‌کند. برای اینکه تعمیر لوله و رفع نشتی لوله‌کشی ساختمانی و صنعتی به بهترین نحو انجام گیرد بهتر است چراغ جوشکاری از نوع باکیفیت آن را خریداری کنید که شعله قوی با حرارت زیاد را تولید کند.

لوله خم‌کن

لوله خم کن

این لوله خم‌کن از دو بازوی بلند، دو دیسگر، یک راهنما، یک غلتک و لوله گیر تشکیل شده است. سریع‌ترین، آسان‌ترین و موثرترین روش خم کردن لوله با این ابزار لوله‌کشی صورت می‌گیرد. این ابزارها قادرند لوله‌هایی به قطر 15 و 22mm را خم کنند.

لوله بازکن

لوله بازکن

این ابزار نمادین به خاطر طرح ساده و در عین حال مشکل‌گشا بهترین جایگاه را در صنعت لوله‌کشی ساختمان بدست آورده است. لوله بازکن قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد و جزء اولین ابزارآلات باز کردن لوله سینک ظرفشویی، توالت، چاه فاضلاب یا حمام شناخته شده است.

اره آهن‌بر

اره آهن بر

لوله‌ها و اتصالات لوله‌کشی همیشه هم آن‌طور راحت و ساده که فکر می‌کنیم قطع نمی‌شوند، ازاین‌رو صرف کمی هزینه و خرید یک اره آهن‌بر با کیفیت برای برش هر نوع لوله، پیچ و مهره و اتصالات بسیار سودمند خواهد بود. حتی می‌توانید تیغه اره را از جای خود درآورید و با یک فشار محکم آن را به تنهایی استفاده کنید.

اره آهن‌بر دندانه‌ریز

لوازم لوله کشی

اره آهن‌بر دندانه‌ریز از دیگر ابزارآلات لوله‌کشی محسوب می‌شود و تقریبا قادر است هر چیزی را برش دهد. تیغه یک بار مصرف و بازوبسته شونده آن در یک قاب سبک وزن و محکم کار گذاشته می‌شود. استفاده از این ابزار در فضاهای تنگ مناسب است.

تراز (بزرگ، متوسط و کوچک)

تراز

ساختار ترازها طوری طراحی شده‌اند تا حالت افقی یا عمودی لوله را نشان دهند. این ابزار در سایزهای مختلفی (کوچک، متوسط یا بزرگ) قابل دسترس هستند و امکان دسترسی به سطوح مختلف و مشخص کردن تراز آن را فراهم می‌سازند. به منظور بالا بردن دقت همواره باید بزرگترین سطح لوله را انتخاب کنید.

آچار آلن

آچار آلن

بسیاری از شیرهای آب و سردوش‌ها با پیچ‌های آلن بسته شده‌اند. درصورتی‌که آچارآلن و سایز متناسب با پیچ آلن را در اختیار داشته باشید باز کردن اتصالات از این نوع راحت انجام می‌گیرد. هر لوله‌کشی می‌بایست یک دست از این آچارها را تهیه کند. پیشنهاد می‌شود آچار آلن سرگرد از نوع توپی را خریداری کنید چون کاربرد آنها در زوایای گوناگون و فضاهای تنگ راحت‌تر است.

پلیسه‌گیر لوله

پلیسه گیر لوله

به لحاظ کیفیت، زیبایی و تمیزکاری فرآیند لوله‌کشی، پلیسه‌گیر لوله نقش مهمی ایفا می‌کند و در ریزه‌کاری‌ها کاربرد دارد. بنابراین، خواه در حال برش لوله یا ایجاد شکاف در فلز قلع هستید با استفاده از یک ابزار پلیسه‌گیر می‌توانید میزان دقت حین برش لوله را بالا ببرید و کار را حرفه ای‌تر کنید.

لوله بازکن و لوازم جانبی

لوله باز کن

از این ابزار آلات لوله کشی برای باز کردن لوله فاضلاب استفاده می‌شود. می‌توان از انتها قطعات لوله بازکن‌ها را به یکدیگر وصل کرد و برای باز کردن هر نوع گرفتگی و انسداد آنها را به داخل سوراخ، زهدان یا نقطه دسترسی به گرفتگی وارد کرد. اکثر خانه‌های مسکونی چنین ابزاری را در اختیار ندارند پس حتما یک ست از آنها را خریداری کنید.

پد لحیم کاری

پد لحیم کاری

پد لحیم‌کاری (یا روکش لحیم‌کاری) پارچه‌ای نسوز است و به منظور محافظت از سطوح اطراف و قطعات لوله‌کشی حین لحیم‌کاری یا بهکارگیری شعله کاربرد دارد.

آچار هواگیری رادیاتور

لوازم لوله

آچاری چندمنظوره است و از آن برای باز کردن پیچ هواگیر رادیاتور استفاده می‌شود تا از این طریق اجازه عبور هوای ناخواسته از داخل وسیله مورد نظر را میسر ساخت.

آچار رادیاتور

ابزار لوله

آچار رادیاتور یکی از ابزارهای ساده لوله کشی است و از آن برای سفت و شل کردن شیر و فلکه‌های رادیاتور استفاده می‌شود.

اره برقی لوله‌کشی

اره برقی لوله کشی

ابزاری بسیار مفید و قدرتمند در لوله‌کشی به حساب می‌آید و امکان تعویض تیغه‌های عاج‌دار آن برای کاربران میسر است و از آن برای برش انواع گوناگون مواد مثل چوب، پلاستیک و فلزات استفاده می‌شود. قدرت و سرعت از ویژگی‌های اصلی این اره به حساب می‌آیند و قابلیت خارج کردن اتصالات کهنه را هم دارد. لوله‌کش‌هایی که به صورت تمام‌وقت فعالیت دارند، استفاده از این ابزار برایشان ضروری است.

دم باریک

ابزار لوله

دم باریک‌ها هم برای بریدن و هم نگه داشتن اتصالات و لوازم لوله‌ کشی ابزاری ضروری هستند. این دم باریک‌ها در مواقع خم کردن، تاب دادن، لخت کردن، بریدن و جایگزین کردن سیم‌ها کاربرد دارند. کار کردن با آنها بسیار ساده است و جهت دسترسی به نقاط کور و حفرهایی که امکان دسترسی با انگشتان دست فراهم نیست، ابزاری مناسب هستند.

تراز آهنربایی

تراز

تراز آهنربایی پرکاربردترین ابزار لوله‌ کشی به حساب می‌آید. نیروی مغناطیسی آن امکان قرار دادن تزار در هر وضعیتی را بدون ایجاد خطر و امنیت کامل میسر می‌سازد. یکی از ویژگی‌های این نوع تراز این است که نیازی به نگه داشتن آن نیست و دو دست لوله‌کش برای انجام سایر کارها آزاد است. خاصیت آهن ربایی بر روی لوله‌های مسی عمل نخواهد کرد اما می‌توانید تراز را بر روی پره‌های رادیاتور قرار دهید.

آچار مخصوص کنتور گاز

لوله کشی

از این آچار برای باز کردن کنتور گاز استفاده می‌شود.

پیچ گوشتی مشتی چهارسو

پیچ گوشتی

بعضی‌اوقات تنها یک پیچ برای باز کردن باقی می‌ماند و حتی با مجهزترین پیچ‌گوشتی‌های برقی هم امکان دسترسی به آن وجود ندارد. اینجاست که پیچ‌گوشتی مشتی چهارسو راه‌گشا می‌شود. این ابزار لوله کشی را می‌توان در کف دست نگه داشت و در بسیاری از فضاهای تنگ مانند زیر سینک ظرفشویی و وسایل سرویس حمام و دستشویی استفاده کرد. استفاده از این ابزار میزان آسیب‌دیدگی به اتصالات را به حداقل می‌رساند.

پیچ‌گوشتی فیلیپس نوک‌دراز

پیچ گوشتی

این پیچ‌گوشتی مخصوص باز کردن پیچ‌ها و اتصالات کاسه دستشویی است وقتی دسترسی به برخی اتصالات به‌دلیل ارتفاع زیاد کاسه دشوار است. در مواقعی که فرو بردن یا خارج کردن پیچ‌گوشتی برقی مابین لوله‌ها به خاطر بزرگی سرپیچ میسر نباشد، این ابزار گزینه‌ای مناسب است.

خمیر اپوکسی

خمیر اپوکسی

خمیر اپوکسی ابزاری کارآمد در کیف ابزار استادکاران حرفه ای است.

اگر نیاز به تعمیر فوری نشتی لوله دارید، می توانید از خمیر اپوکسی استفاده کنید. این روش دستی برای تعمیر لوله ها و اتصالات به جای برش لوله نشت کننده و نصب یک اتصال جدید است. این یک روشِ ساده ای برای استفاده است  و تقریبا هر کسی با هر تجربه فنی میتواند از خمیر اپوکسی برای جلوگیری از نشت استفاده کنید.

خمیر اپوکسی در اصل خمیر دو جزئی با مقدار مساوی از جز A و B است که پس از مخلوط اجزا به رنگ خاکستری یکنواخت در می آید. این خمیر جهت پوشش درز یا شکاف محل نشتی بکار می رود

قیمت


قیمت ابزار لوله کشی به مواردی از جمله نوع کاربرد و اندازه لوله‌های مورد استفاده بستگی دارد.

با توجه به نوسانات نرخ ارز،برای اطلاع “در لحظه” از قیمت ابزار و لوازم لوله کشی با فروشندگان این کالا ها تماس حاصل فرمایید.

عناوین جستجو شده:

“ابزار لوله کشی پنج لایه، تجهیزات لوله کشی ساختمان، قیمت ابزار آلات تاسیسات، آشنایی با اتصالات لوله کشی، اتصالات لوله کشی آب ساختمان، نام انواع اتصالات لوله کشی آب”